Probleem:
- Het apparaat kan niet worden ingeschakeld/werkt niet
- Slechts twee kookzones werken
- Foutmelding E3 of E311 of E312 verschijnt op de kookstandweergave (in sommige gevallen zijn er ook signalen/piepjes)
- Foutbericht E8 of E822 verschijnt op de kookstandweergave
- Kookplaat laat zekering doorslaan/uitschakelen
Heeft betrekking op:
- geïntegreerde inductiekookplaat
- vrijstaand fornuis met inductiekookplaat
Oplossing:
In het geval van een nieuwe installatie geven de bovengenoemde problemen meestal aan dat het apparaat onjuist is geïnstalleerd.
Opmerking: Een nieuwe installatie betekent één van het volgende:
- Een geheel nieuw apparaat is voor de eerste keer op een spanningsbron aangesloten.
- Het apparaat is op een ander stopcontact aangesloten.
1. Controleer of er spanning op het stopcontact staat.
Controleer of er spanning op het stopcontact staat door een ander apparaat aan te sluiten en te kijken of dat werkt zoals het hoort. Als het stopcontact niet werkt, neem dan contact op met een gekwalificeerde elektricien om het probleem op te lossen
2. Controleer de zekering op mogelijke fouten. Ga na of de zekering de oorzaak van de storing is. Als de zekering steeds opnieuw afslaat, neem dan contact op met een gekwalificeerde elektricien
3. Neem contact op met de gekwalificeerde elektricien die het apparaat heeft geïnstalleerd.
4. Neem contact op met onze erkende servicedienst.
Als de bovenstaande adviezen het probleem niet oplossen, raden we u aan een bezoek van een servicetechnicus aan te vragen.
OPMERKING: Afhankelijk van het probleem, kan een servicebezoek van een monteur u in rekening worden gebracht, zelfs tijdens de garantieperiode.
Waarschuwing: We raden u aan het product niet te gebruiken, totdat het probleem volledig is opgelost. Haal de stekker van het product uit het stopcontact en sluit het product niet opnieuw aan, voordat u zeker weet dat het kan.