Was-droogcombinatie geeft foutmelding EF0, EFo, EF3 weer of piept 15 keer/knippert 15 keer

Laatst bijgewerkt 14/11/2020 7:24

Probleem

  • Was-droogcombinatie geeft foutmelding EF0, EFo, EF3 weer of piept/knippert 15 keer  

Geldt voor

  • Was-droogcombinatie (geïntegreerd en vrijstaand)  

Oplossing


1. Gebruik minder wasmiddel  

Het gebruik van te veel wasmiddel kan overmatige schuimvorming veroorzaken.
Schakel het apparaat uit, laat het een paar uur staan, totdat het schuim is verdwenen en probeer het apparaat dan opnieuw.    

2. Reinig de lade voor de wasmiddelen  

Als de lade voor de wasmiddelen of de sproeier boven de lade erg vuil is of met kalk is bedekt, kan het water eruit stromen en het probleem veroorzaken.

Reinig de wasmiddellade in overeenstemming met de gebruikershandleiding en probeer het apparaat opnieuw. 

3. Controleer of er wasgoed in de machine is achtergebleven  

Kleding die tussen de deurpakking en het glas vastzit, kan de deur doen lekken en ervoor zorgen dat er water langs de voorkant naar beneden loopt en in de onderste lade loopt.   

  • Ontkoppel het apparaat van water- en stroomtoevoer en plaats vervolgens een handdoek achter de wasmachine op de vloer. 
  • Kantel het apparaat iets naar achteren, zodat er aan de voorkant een ruimte van ongeveer 10-15 cm tussen de vloer en de onderkant van de machine is. 
  • Houd het apparaat ongeveer 30-40 seconden in deze positie, zodat het water in de bodemlade op de handdoek kan stromen. 
  • Laat het apparaat op de vloer zakken en sluit het opnieuw aan. 
  • Controleer de watertoevoer en de afvoer. 
  • Controleer of de filters in de toevoerslang en de waterklep schoon zijn (waar de toevoerslang op het apparaat en aan de waterkraan is bevestigd). 
  • Start een wasprogramma en kijk of het probleem is opgelost  


4. Controleer op lekkage onderin - pluizenfilter  

Verwijder het filter en maak het schoon volgens de gebruikershandleiding. Controleer of de filter is beschadigd. Als de filter intact is, plaatst u hem terug en zet hem stevig met de hand vast.  Is de filter beschadigd, dan kunt u op onze webshop een nieuwe

5. Controleer de watertoevoerslang  

Controleer of de watertoevoerslang aan de kraan- en machinezijde goed is vastgedraaid om lekkage via de slang te voorkomen.

Als dit de oorzaak is, moet de machine worden gekanteld, zoals wordt weergegeven onder 'Controleer op wasgoed dat in de machine is achtergebleven', zodat de machine opnieuw kan beginnen.  

6. Controleer de deurpakking  

  • De fout kan worden veroorzaakt, doordat de deurpakking van de machine lekt.
  • Controleer dit door de deur te openen en de deurpakking te onderzoeken.
  • De afdichting mag niet beschadigd zijn, gebarsten of gaten bevatten. Als de deurpakking defect is, moet deze worden vervangen door een servicetechnicus.
  • Gebruik de machine niet, voordat deze is gerepareerd. Schakel de watertoevoer naar de machine uit.  


7. Neem contact op met onze erkende servicedienst  

Als de bovenstaande adviezen het probleem niet oplossen, raden we u aan een bezoek van een servicetechnicus aan te vragen.    

OPMERKING: Afhankelijk van het probleem, kan een servicebezoek van een monteur u in rekening worden gebracht, zelfs tijdens de garantieperiode.

Waarschuwing: We raden u aan het product niet te gebruiken, totdat het probleem volledig is opgelost. Haal de stekker van het product uit het stopcontact en sluit het product niet opnieuw aan, voordat u zeker weet dat het kan.

Boek een technieker
Boek een technieker

Maak een afspraak met één van onze gekwalificeerde Electrolux techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.